Tuesday 29 December 2015

Permulaan, Bukan Pengakhiran


Assalamualaikum


Biar gambar berbicara. Cewahh!! Hahaha.
Yurp aku akan berhenti kerja. Happy rasa sebab bukan senang suami aku bagi aku berhenti kerja. Yelah disebabkan kegawatan ekonomi sekarang ni.

Ada beberapa sebab aku berhenti kerja. Sebab utamanya ialah aku nak jaga anak aku yang sekarang berusia 105 hari. Sebab lain ialah bila gaji aku dapat just habis bayar hutang saja, suami aku sarankan baik berhenti. Boleh jaga anak sendiri. Ada masa untuk anak sulung aku. 

Mula-mula nak berhenti itu memang takut lah, tapi bila fikir balik. Lebih baik aku ada masa dengan anak daripada ada duit banyak tapi tiada masa dengan anak. Aku percaya rezeki Allah itu luas. Bila kita berusaha, Allah akan tolong kita. So aku cuba fikir positif. Dan aku juga cuba positifkan suami aku. Aku tahu, dia sebenarnya takut tak dapat beri apa yang aku nak. Tapi aku ada baca dalam satu artikel, Isteri dia berhenti kerja untuk jaga anak walaupun gaji dia lebih tinggi dari suami dia. Tapi perjalanan hidup dia lebih rasa sempurna daripada sebelum ini. Dia ada cakap, bila Allah dah bagitahu yang mencari nafkah adalah tanggungjawab suami, so Allah murahkan rezeki mereka. InsyaAllah, moga Allah permudahkan urusan aku dan murahkan rezeki aku sekeluarga. Aminn


Aku pun ada pendapatan sampingan juga. Aku buat jualan untuk gift untuk diri sendiri, untuk keluarga, kawan-kawan, perkahwinan dan macam-macam lagi. Nak tahu apa? Jom singgah ke IG kami #nufaelstudio atau FB kami NufaelStudioOfficial . Bila korang dah tengok FB / IG kami, confirm suka punya. Jangan malu-malu.

Okay lah. Actually aku last kerja 29/01/2016.
Doakan semoga urusan aku dipermudahkan dan aku dimurahkan rezeki. Amin

B Y E !
Love, FA ♥

No comments :