Thursday 18 June 2015

Ramadhan 1436h/ 2015

Assalamualaikum♡♡

"Ramadhan tiba.. Ramadhan tiba...."


Alhamdulillah, bertemu juga dengan bulan yang paling indah..bulan ramadhan..  Terima kasih ya Allah kerana masih beri kami semua kesempatan untuk merasai ramadhan ini.

Tahun ini ada kelainan sikit pada aku.
Aku menyambut ramadhan sebagai seorang isteri disamping mempunyai satu lagi nyawa dalam perut aku yang kini berusia 27 minggu. Alhamdulillah.

Tapi tahun ini aku tak dapat sambut puasa dengan family aku. Plan awal memang nak balik kampung aku sambut puasa, tapi disebabkan suami aku last minit ada kerja kena siapkan, so aku sambut ramadhan di rumah mertua. Rumah mertua aku berdekatan dengan tempat kerja suami aku, tu yang aku balik sana. Kalau jauh, jawabnya memang aku sambut sendiri. Hehehe.

Semoga ramadhan kali ini kita semua dapat kebaikan dariNya. Semoga amalan diterima.

Memang agak sukar berpuasa bila pregnant, tapi insyaAllah boleh.
Anak umi kuat kan, boleh tahan. Anak umi nak kick umi pun takpe, umi boleh tahan. Janji kita sama-sama lakukan perintah Allah. InsyaAllah. Anak umi dah pandai, dalam perut lagi dah puasa kan. Semoga nanti keluar jadi anak yang soleh k. Umi sayang anak umi.




Love, FA♥

No comments :